Το πλαίσιο για την αλλαγή παρόχου ηλεκτρικού ρεύματος επιχειρεί να αλλάξει η ΡΑΕ. Όπως αναφέρει η εφημερίδα "Καθημερινή", η ΡΑΕ εισηγείται να μπει «φρένο» στις μετακινήσεις καταναλωτών με ανεξόφλητες οφειλές αλλά και δημιουργία ενός συστήματος τύπου «Τειρεσία», ώστε να αξιολογείται από τους προμηθευτές ρεύματος η φερεγγυότητα των νέων πελατών τους.
Η αρμόδια Αρχή αναμένεται να εγκρίνει στην ολομέλεια της ερχόμενης εβδομάδας την τελική εισήγησή της, η οποία θα τεθεί σε μία ακόμη σύντομη διαβούλευση πριν πάρει τη μορφή γνωμοδότησης και στη συνέχεια υπουργικής απόφασης. Το βασικό μέτρο που, σύμφωνα με πληροφορίες, θα εισηγηθεί η ΡΑΕ είναι η δυνατότητα του παλαιού προμηθευτή να σταματάει τη διαδικασία μετακίνησης όταν ο καταναλωτής χρωστάει πάνω από δύο λογαριασμούς ρεύματος, ανεξαρτήτως ποσού, και δεν έχει προχωρήσει σε διακανονισμό. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η αρχική πρόταση της ΡΑΕ έθετε πλαφόν οφειλής για τις διάφορες κατηγορίες καταναλωτών – οικιακούς, εμπορικούς κ.λπ.
Στην περίπτωση που κάποιος καταναλωτής έχει αλλάξει προμηθευτή και έχει διακανονίσει τις οφειλές του, τις οποίες όμως στην πορεία δεν εξυπηρετεί, ο παλαιός προμηθευτής θα έχει το δικαίωμα να ζητήσει από τον ΔΕΔΔΗΕ τη διακοπή της ηλεκτροδότησής του. Η βασική αυτή πρόταση συνοδεύεται από τη δημιουργία ενός συστήματος επισήμανσης τύπου «Τειρεσία», το οποίο θα αξιοποιούν οι προμηθευτές για να αξιολογούν τον βαθμό φερεγγυότητας των καταναλωτών. Πρόκειται για ένα σύστημα επισήμανσης οφειλών στο οποίο θα έχουν πρόσβαση οι προμηθευτές και θα αφορά τους οφειλέτες λογαριασμών ρεύματος που θέλουν να αλλάξουν πάροχο. Οι αφερέγγυοι πελάτες θα επισημαίνονται με κόκκινο χρώμα και οι πελάτες που έχουν διακανονίσει τις οφειλές τους με πράσινο.
Η ΡΑΕ βρίσκεται επίσης σε συνεννόηση με τον ΔΕΔΔΗΕ και την ΑΑΔΕ για να υπάρξει σύνδεση μετρητή ρεύματος και ΑΦΜ μέσω του Taxisnet, ώστε στην περίπτωση που κάποιος καταναλωτής κάνει αίτηση για σύνδεση ρεύματος με άλλον ΑΦΜ –πρακτική που ακολουθούν πολλοί– ο παλαιός πάροχος να μπορεί να το εντοπίσει και να παρέμβει.
Comments